Kommunikation och marknadsföring
Kommunikations- och marknadsföring stöder Sykes strategi genom att planera, utveckla och samordna extern kommunikation, intern kommunikation, marknadsföring och varumärkeshantering samt genom att producera relaterade kommunikationstjänster och -produkter. Enheten skapar förutsättningar för Sykes samhälleliga och internationella påverkan.
Kommunikationsdirektör
/sv/experter/ville-korhonen
Enheten för kommunikation och marknadsföring har två grupper.
- Kommunikation: kommunikationschef Aino Laine
- Marknadsföring: marknadsföringschef Suvi Kataja
Uppgifter för grupperna inom enheten för kommunikations- och marknadsföring
Kommunikationsgruppen
- Planerar och utvecklar forsknings- och expertkommunikation samt dess genomslagskraft.
- Planerar och utvecklar medietjänster samt Sykes webbtjänstverksamhet.
- Producerar kommunikationstjänster och innehåll för olika kommunikationskanaler.
- Underhåller och utvecklar Sykes kommunikationskanaler.
- Rådgiver, instruerar och tränar personalen i kommunikationsarbete.
- Deltar i projekt och förberedelser av projektansökningar.
Marknadsföringsgruppen
- Ansvarar för varumärkeshantering och utvecklar Sykes synlighet.
- Planerar och utvecklar internkommunikation.
- Producerar och utvecklar marknadsföringstjänster och -produkter.
- Erbjuder tjänster för visuell kommunikation.
- Stödjer kundverksamhet och organiserar Sykes intressentmöten.
- Rådgiver, anvisar och tränar personalen i varumärkeshantering och internkommunikation.