Suomen ympäristökeskus | Finlands miljöcentral | Finnish Environment Institute

sykefi header valkoinen



Ympäristöjalanjälki lisää luotettavaa ympäristötietoa tuotteista
Tiedote | Julkaistu: 18.11.2019

Markkinoilla on käytössä kymmeniä erilaisia tuotteiden ympäristömerkintöjä ja ekosuunnittelun työkaluja. Kuluttajalle suuntautuvaa tuotteiden ympäristötietoa tulisi yhdenmukaistaa. Tämä tukisi myös y......

Sama sisältö löytyy useasta paikasta:
Ajankohtaista > Tiedotteet > Ympäristöjalanjälki lisää luotettavaa ympäristötietoa tuotteista
Ajankohtaista > Ympäristöjalanjälki lisää luotettavaa ympäristötietoa tuotteista
Tutkimus & kehittäminen > Kulutus ja tuotanto > Ympäristöjalanjälki lisää luotettavaa ympäristötietoa tuotteista
Uusi ympäristöjalanjälki muuttaa ympäristötiedolla markkinoinnin
Tiedote | Julkaistu: 18.9.2018

EU:n komissio on julkistanut uuden ympäristöjalanjäljen laskentamenetelmän, joka tarjoaa yrityksille mahdollisuuden arvioida tuotteidensa ympäristölaatua ja viestiä siitä entistä selkeämmin asiakkaill......

Sama sisältö löytyy useasta paikasta:
Ajankohtaista > Tiedotteet > Uusi ympäristöjalanjälki muuttaa ympäristötiedolla markkinoinnin
Ajankohtaista > Uusi ympäristöjalanjälki muuttaa ympäristötiedolla markkinoinnin
Tutkimus & kehittäminen > Kulutus ja tuotanto > Uusi ympäristöjalanjälki muuttaa ympäristötiedolla markkinoinnin
Nordic Environmental Footprint Conference
Sisältösivu | Julkaistu: 6.9.2018

Conference sessions DATE: 18 September 2018 PLACE : Finlandia Hall, Mannerheimintie 13, Helsinki, Finland Registration and Coffee 9 – 10.15 Welcome Address 10.15 Anne-Mari ......

Ajankohtaista > Tapahtumat > Nordic Environmental Footprint Conference
Ari Nissinen: Arjen valinnoilla luodaan kysyntää vähäpäästöisille tuotteille
13.4.2018

Ilmastonmuutos huolestuttaa kansalaisia. He kyselevät, voiko arjen teoilla hillitä ilmastonmuutosta. Omaa hiilijalanjälkeään voi arvioida erilaisilla laskureilla. Lisäksi tietoa vähähiilisten valintoj......

Ajankohtaista > Ratkaisuja-blogi > Ari Nissinen: Arjen valinnoilla luodaan kysyntää vähäpäästöisille tuotteille
Joutsenmerkki edistämään kiertotaloutta
Tiedote | Julkaistu: 21.9.2017

Joutsenmerkkiä eli pohjoismaista ympäristömerkkiä voitaisiin kehittää edelleen kiertotaloutta edistäväksi niin, että kriteeristöä kehitettäisiin uudelleenvalmistetuille tuotteille ja ympäristöystäväll......

Sama sisältö löytyy useasta paikasta:
Ajankohtaista > Joutsenmerkki edistämään kiertotaloutta
Ajankohtaista > Tiedotteet > Joutsenmerkki edistämään kiertotaloutta
Tutkimus & kehittäminen > Kulutus ja tuotanto > Joutsenmerkki edistämään kiertotaloutta
Johanna Suikkanen: Mistä tietää onko tuote ympäristöystävällinen?
13.9.2017

Ympäristömerkkien vaatimuksia kehitetään sitä mukaa, kun uutta tutkimustietoa tulee saataville. Nyt ajankohtaista on esimerkiksi se, miten vaatimuksissa voitaisiin ottaa huomioon kiertotalous, kirjoit......

Ajankohtaista > Ratkaisuja-blogi > Johanna Suikkanen: Mistä tietää onko tuote ympäristöystävällinen?
Joutsenmerkillä kohti kiertotaloutta ja pienempää ympäristöjalanjälkeä
Tiedote | Julkaistu: 30.6.2016

Suomen ympäristökeskuksen (SYKE) kolmivuotisen hankkeen ”Joutsenmerkki, kiertotalous ja ympäristöjalanjälki” tavoitteena on selvittää, mitä uutta tietoa EU:n ympäristöjalanjälkimenetelmä voisi tuoda J......

Sama sisältö löytyy useasta paikasta:
Ajankohtaista > Tiedotteet > Joutsenmerkillä kohti kiertotaloutta ja pienempää ympäristöjalanjälkeä
Tutkimus & kehittäminen > Kulutus ja tuotanto > Joutsenmerkillä kohti kiertotaloutta ja pienempää ympäristöjalanjälkeä
Joutsenmerkki, kiertotalous ja ympäristöjalanjälki (SCEPEF)
Hanke | Julkaistu: 16.6.2016

Ympäristömerkit ohjaavat kuluttajavalintoja ympäristöystävällisempään suuntaan. EU:n ympäristömerkki ja Pohjoismainen Joutsenmerkki kertovat tuotteen olevan ympäristön kannalta parhaiden tuotteiden j...

Tutkimus & kehittäminen > Tutkimus- ja kehittämishankkeet > Hankkeet > Joutsenmerkki, kiertotalous ja ympäristöjalanjälki (SCEPEF)
Minna Kaljonen: Katse lautaselle
16.2.2016

Ihmiselle ei riitä pelkkä tieto ilmastoystävällisen ruoan valitsemiseksi. Minna Kaljonen kertoo Ratkaisuja-blogissa, kuinka tehdyn seurantatutkimuksen mukaan ihmisten valintaa näyttäisi säätelevän ais......

Ajankohtaista > Ratkaisuja-blogi > Minna Kaljonen: Katse lautaselle
Ekoinnovaatiosta viestiminen
Sisältösivu | Julkaistu: 7.5.2013

Viestinnän tavoitteena on kertoa ekoinnovaatiosta luotettavasti ja vahvistaa yrityksen kilpailukykyä ja asemaa markkinoilla. Monille tuoteryhmille eli erilaisille tuotteille ja palveluille o...

Tutkimus & kehittäminen > Tutkimus- ja kehittämishankkeet > Hankkeet > Innovaatioputkesta yritystoimintaa - Cleantech innovaatioiden kaupallistaminen > Ekoinnovaatiosta viestiminen